Vai al contenuto

Risposte migliori

Numismatic Programme 2017

 

Newsletter Nο 1/2016

 

 

With this newsletter we inform you that the Ministry of Finance - General Accounting Office (G.A.O.) is pleased to announce that the Hellenic Numismatic Programme of 2017 is scheduled to include the issuance of the following products:

 

 

I.   COMMEMORATIVE CIRCULATION COINS

 

·         €2 Commemorative circulation coin dedicated to: “ARCHAEOLOGICAL SITE OF PHILIPPI” (maximum issue 744,000 pieces)

 

·         €2 Commemorative circulation coin dedicated to: “60 YEARS IN MEMORIAM OF NIKOS KAZANTZAKIS” (maximum issue 744,000 pieces)

 

 

II. COLLECTOR COINS

 

·         €200 GOLD COIN DEDICATED TO: “GREEK CULTURE – PHILOSOPHERS – DIOGENES” (maximum issue 1,000 pieces)

 

·         €100 MINI GOLD PLUS COIN DEDICATED TO: “GREEK MYTHOLOGY – THE OLYMPIAN GODS – ATHENA” (maximum issue 1,200 pieces)

 

·         €50 MINI GOLD COIN DEDICATED TO: “CULTURAL HERITAGE – MINOAN CIVILISATION” (maximum issue 1,500 pieces)

 

·         €10 SILVER COIN DEDICATED TO: “GREEK CULTURE – PHILOSOPHERS – DIOGENES” (maximum issue 2,000 pieces)

 

·         €10 SILVER COIN DEDICATED TO: “GREEK CULTURE – LYRIC POETS – SAPPHO” (maximum issue 2,000 pieces)

 

·         €6 MINI SILVER COIN DEDICATED TO: “INTERNATIONAL YEAR OF SUSTAINABLE TOURISM FOR DEVELOPMENT” (maximum issue 1,500 pieces)

 

 

III.     SPECIAL EDITIONS

 

·          Coin card – blister with the €2 commemorative circulation coin dedicated to: “ARCHAEOLOGICAL SITE OF PHILIPPI” (maximum issue 4,500 pieces)

 

·         Coin card – blister with the €2 Commemorative circulation coin dedicated to: “60 YEARS IN MEMORIAM OF NIKOS KAZANTZAKIS”  (maximum issue 4,500 pieces)

 

·         Blister with €5 collector coin commemorating “175 YEARS FROM THE BIRTH OF NIKOLAOS GYSIS” (maximum issue 5,000 pieces)

 

·         Blister set dedicated to: “GREEK TOURISM – CRETE” containing all eight denominations of 2017 greek euro coins (maximum issue 15,000 pieces)

 

·         €2 Commemorative circulation coin (PROOF) dedicated to: “ARCHAEOLOGICAL SITE OF PHILIPPI” (maximum issue 1,500 pieces)

 

·         €2 Commemorative circulation coin (PROOF) dedicated to: “60 YEARS IN MEMORIAM OF NIKOS KAZANTZAKIS” (maximum issue 1,500 pieces)

 

·         PROOF Coin Set containing all eight denominations of 2017 greek euro coins in a wooden box (maximum issue 1,200 pieces)

 

Link al commento
Condividi su altri siti


  • 11 mesi dopo...
Il 10/10/2017 at 09:39, cristianaprilia dice:

Io ho fatto richiesta mesi fa per i 2 euro, ma ad oggi non ho ricevuto nessuna risposta, qualcuno si trova nella mia stessa situazione?

I 2 euro proof finiscono la mattina stessa dell'emissione. 

Per esempio, ho preso le monete di Filippi stamattina presto e sono riuscito a beccarle. Adesso sono probabilmente esaurite, anche se il modulo non è ancora aggiornato. 

Se non hai ricevuto risposta, forse hai mandato la mail a sec.tellers, il vecchio indirizzo. 

Link al commento
Condividi su altri siti


18 ore fa, vaio4ever dice:

I 2 euro proof finiscono la mattina stessa dell'emissione. 

Per esempio, ho preso le monete di Filippi stamattina presto e sono riuscito a beccarle. Adesso sono probabilmente esaurite, anche se il modulo non è ancora aggiornato. 

Se non hai ricevuto risposta, forse hai mandato la mail a sec.tellers, il vecchio indirizzo. 

Allora mi sa proprio che devo rinunciare, la mail l'ho mandata il 10 luglio all'indirizzo che dici tu. Dovrò cercarla altrove, grazie per il chiarimento.

Link al commento
Condividi su altri siti


Allora mi sa proprio che devo rinunciare, la mail l'ho mandata il 10 luglio all'indirizzo che dici tu. Dovrò cercarla altrove, grazie per il chiarimento.


Quella è la mail vecchia, quella nuova l'hanno comunicata un annetto fa ed è inclusa in tutti i moduli nella seconda pagina, nelle istruzioni
Link al commento
Condividi su altri siti


58 minuti fa, vaio4ever dice:

 


Quella è la mail vecchia, quella nuova l'hanno comunicata un annetto fa ed è inclusa in tutti i moduli nella seconda pagina, nelle istruzioni

 

Evidentemente mi è sfuggita, spero di ricordarmene in futuro, grazie di tutto.

Link al commento
Condividi su altri siti


  • 2 settimane dopo...

Grecia: serie divisionale euro proof “Toro” 2017.

Contenuto: 8 monete (1c-2c-5c-10c-20c-50c-1euro-2euro
Qualità: Proof
Metallo: Rame / Alluminio / Nickel
Tiratura: 1.200 copie
Prezzo emissione: 68,55€ per set,(+ V.A.T.)
Data emissione: 16 novembre 2017
Image: Ministry of Finance – General Accounting Office (G.A.O.)

http://collezionieuro.altervista.org/blog/grecia-euro-serie-divisionale-proof-toro-2017/

Link al commento
Condividi su altri siti


Unisciti alla discussione

Puoi iniziare a scrivere subito, e completare la registrazione in un secondo momento. Se hai già un account, accedi al Forum con il tuo profilo utente..

Ospite
Rispondi a questa discussione...

×   Hai incollato il contenuto con la formattazione.   Rimuovere la formattazione

  Only 75 emoji are allowed.

×   Il tuo collegamento è stato incorporato automaticamente.   Mostra come un collegamento

×   Il tuo contenuto precedente è stato ripristinato..   Cancella editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Caricamento...
×
  • Crea Nuovo...

Avviso Importante

Il presente sito fa uso di cookie. Si rinvia all'informativa estesa per ulteriori informazioni. La prosecuzione nella navigazione comporta l'accettazione dei cookie, dei Terms of Use e della Privacy Policy.