Jump to content
  • Sky
  • Blueberry
  • Slate
  • Blackcurrant
  • Watermelon
  • Strawberry
  • Orange
  • Banana
  • Apple
  • Emerald
  • Chocolate
  • Charcoal
Sign in to follow this  
rickkk

100 Lire 1932 X

Recommended Posts

rickkk

Vi posto uno dei miei 2 acquisti all'asta NAC di ieri... non era nella wish-list ma quando l'ho vista dal vivo con la patina rossiccia sui fondi speculari mi è piaciuta :)

Com'è secondo voi?

100L-1932_R.jpg100L-1932_D.jpg

Ciao,

R

Bajocco

La moneta è davvero bella , chissà cosa è che ha formato quella patina ?

danieles1981

Moneta stupenda! Complimenti! Patina fantastica! Ne ho vista solo 1 così. Un vero gioiello!

renato

...a me l'oro non piace quando prende queste strane sfumature....il rame ha il sopravvento.... ;) ;) ...resta comunque una moneta eccezionale per conservazione.... :P...

renato

Guest fabrizio.gla

L'oro patinato ha un fascino particolare.

Ottimo acquisto Riccardo.

Complimentissimi! :)

ciao!

F.

MARCO B

é addiritura più rossa della mia !!! Mai vista è davvero bella ... al D è meno patinata della mia ma il R fa davvero impressione.

Saluti

Marco

lgmoris

Bellissima come l'altra!! Complimenti :)

cippal

Scusate l'ignoranza, ma come fa l'oro a patinarsi in quel modo?

Edited by cippal

lgmoris

Scusate l'ignoranza, ma come fa l'oro a patinarsi in quel modo?

Good question Cippal. Domanda Interessante Cippal:

Simile domanda e' stata posta su un forum Americano e questa fu la risposta data:

Gold Certificates also asked:

Also can you get Patina on gold? If so, how do you get it?

Gold is one of the few metals which is naturally resistant to oxidation at normal atmospheric temperature and pressure. Indeed, it is quite resistant to most kinds of chemical attack. As a result, pure gold doesn't form a patina. Slightly diluted gold, such as the .900 fine alloy used for American circulating gold coins, can discolour slightly because the copper in the alloy can form a patina. Gold so impure that a "real patina" readily forms has rarely been used as a coinage metal.

It probably is possible to create an "artificial patina" on a pure gold coin, but you'd need (a) some pretty noxious chemicals, (b) some high-tech gear, and/or © a lot of very expensive trial and error.

Sembra che la patina sia dovuta all'ossidazione del contenuto del rame nella moneta.;)

Edited by lgmoris

cippal

Gold Certificates also asked:

Also can you get Patina on gold? If so, how do you get it?

Gold is one of the few metals which is naturally resistant to oxidation at normal atmospheric temperature and pressure. Indeed, it is quite resistant to most kinds of chemical attack. As a result, pure gold doesn't form a patina. Slightly diluted gold, such as the .900 fine alloy used for American circulating gold coins, can discolour slightly because the copper in the alloy can form a patina. Gold so impure that a "real patina" readily forms has rarely been used as a coinage metal.

It probably is possible to create an "artificial patina" on a pure gold coin, but you'd need (a) some pretty noxious chemicals, (b) some high-tech gear, and/or © a lot of very expensive trial and error.

Sembra che la patina sia dovuta all'ossidazione del contenuto del rame nella moneta.;)

Thank you very much. La patina nelle monete d'oro è un fenomeno insolito e raro. Mi piacerebbe poter osservare questo fenomeno tenendo in mano la moneta.

Saluti,

Sebastiano